Stuurbekrachtigingsslangen

Bij vervanging van een stuurhuis of stuurpomp is het noodzakelijk om te spoelen. Wat soms wordt vergeten is de staat van de slangen te controleren. Deze slangen hebben een replacement rate van 10-15 jaar en dienen vervangen te worden wanneer:

  • het rubber poreus wordt;
  • er lekkage bij het koppelstuk ontstaat;
  • er schade is ontstaan na een ongeval.

Maar systeemvervuiling zoals metaaldeeltjes kan de slang ook van binnenuit aantasten. Grondige inspectie van de slangen is dus essentieel om de correcte systeemwerking te (blijven) garanderen. Monteer bij vervanging van de slangen ook altijd een filter in de retourleiding.

Eigenschappen Edelmann stuurbekrachtiginsslangen

  • Meer dan 60 jaar productie ervaring
  • Kwaliteit conform OE
  • Uitstekende passing
  • Geleverd met moeren en afdichtingsringen
  • Verstelbare brackets voor snelle en nauwkeurige montage
  • Dubbele knelverbinding voor extra bescherming tegen lekkage
  • Gebruik van hitteschild ter voorkoming van uitdroging

De stuurbekrachtigingsslangen van Edelmann zijn bestendig tegen olie en hitte, welke een oorzaak zijn voor het vroegtijdig scheuren van de slangen. Door hun samenstelling zijn de slangen bestand tegen olietemperaturen tot 150 graden Celsius. Het gebruik van gevlochten stof met hoge treksterkte maakt dat de drukslangen van Edelmann bestand zijn tegen hoge pulsatie- en barstdrukken. De coating van de tube bestaat uit een zink-aluminiumlegering met een epoxy bovenlaag rijk aan aluminium en de koppelingen en aansluitingen zijn zinkgeplateerd voor bescherming tegen roest en corrosie.