AutoFirst stelt garagist en zijn klant centraal.

 

Is het autobedrijf klaar voor de toekomst? Er zijn grote ontwikkelingen gaande in de autobranche. Denk hierbij aan zaken als telematica, complexe technieken, elektrisch rijden en private lease. Iedere garagist heeft óf krijgt hier ongetwijfeld mee te maken. Samenwerken is het sleutelwoord is in tijden als deze. Samenwerken met de grossier en samenwerken met de collega-garagisten, om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en nieuwe klanten aan te boren. Een manier om deze samenwerking vorm te geven is u aansluiten bij een sterke garageformule, zoals AutoFirst.

Vakkundig en vertrouwd imago

AutoFirst streeft naar omzetstijging voor haar deelnemers, door intensieve samenwerking en een uitgebalanceerde marketingmix. Een uniforme huisstijl, een vakkundig vertrouwd imago en een actieve benadering van de consument vormen speerpunten binnen de formule. Om regionale slagkracht en toch landelijke dekking te realiseren en werkt AutoFirst intensief samen met een aantal bekende Fource grossiers. Een van de belangrijkste pijlers vormt de unieke AutoFirst mobiliteitsgarantie, waarmee de garagist zijn klanten aan zich kan binden en welke bij onderhoud aan de consument kan worden aangeboden.

Een uitgebalanceerde marketingmix

Op het gebied van off- en online marketing biedt AutoFirst haar deelnemers een breed scala aan marketinginstrumenten:

  • Een compleet verzorgde deelnemerswebsite, met offertemodule en Klantenvertellen.nl en bevordering online vindbaarheid
  • Een nieuwe, moderne bedrijfsuitstraling
  • Professionele bedrijfskleding
  • Regionale online bannering
  • Intensieve Facebook en/of Instagram campagnes
  • Een goed gelezen huis-aan-huis actiekrant
  • Een e-mail nieuwsbrief naar bestaande klanten
  • Banieren en diverse promotiematerialen.

 

Uniek voor AutoFirst is dat inzet van marketingmiddelen gebeurt op basis van regionale behoeften. Zo kiest de ene regio de huis-aan-huis krant en legt de andere meer nadruk op online. De garagist heeft via zijn bestuur of marketingcommissie te allen tijde inspraak in de marketingkeuzen van zijn regionale stichting.

Zichtbaarheid in het verzorgingsgebied, zoveel mogelijk contactmomenten met de consument én een sterke marktpositie vormen de uitgangspunten.

 

Aanvullende activiteiten

Om haar deelnemers nóg meer te bieden biedt AutoFirst optionele tools en producten aan waarmee de garagist zich nog beter kan positioneren in zijn lokale markt. Denk hierbij aan:

  • Een AutoFirst app, waarmee de garagist contact houdt met zijn klant en die de consument attendeert op onderhoudsmomenten (digitaal onderhoudsboekje).
  • AutoFirst narrowcasting
  • Maatwerk direct mail activiteiten en Huis-aan-huis flyers

 

Kwaliteit waarborging

De AutoFirst garagist heeft altijd opgeleid, gekwalificeerd en vakkundig personeel in dienst. Opleidingen en cursussen worden door Automotive Academy en de Koskamp Trainingscentra aangeboden. Een basis opleidingstraject behelst vier trainingsdagen/workshops per jaar.

Klantwaardering 8,3

Kortom, AutoFirst is een franchiseformule voor eigentijdse garagebedrijven die met de modernste toepassingen, topkwaliteit en een hoge servicegraad nastreven. De klant is bij AutoFirst nog koning en dat ziet men terug in de gemiddelde klantwaardering van een 8,3 op Klantenvertellen.nl. Hoe dit komt? AutoFirst neemt de garagist zorgen uit handen, zodat hij zich kan richten op het optimaal bedienen van de consument.

Als een garagebedrijf tegen een zo laag mogelijke inspanning en investering, optimaal marketing wil bedrijven, goed opgeleide medewerkers en een uniforme uitstraling wil,  zonder zijn eigen identiteit te verliezen, dan kan hij contact opnemen met zijn accountmanager bij GHS, Koskamp, Rijsbergen, Primaparts, Heijl, APS of AOC. Hij kan ook een kijkje nemen op de website van AutoFirst: www.autofirst-nederland.nl.

Quotes van AutoFirst garagisten

Ron Ruebsaet, AutoFirst Ruebsaet te Geleen

 “Als Daihatsu dealer waren wij een bepaalde uitstraling en professionaliteit gewend. Met AutoFirst hebben wij dit gelukkig invulling kunnen geven. Na een eerdere poging met een ander concept biedt AutoFirst ons de uitstraling en ondersteuning die wij zoeken, zonder dat wij onze eigen identiteit zijn kwijtgeraakt.”

 

AutoFirst garagist Wouter van Opmeer van Bakker & Opmeer Zaandam

“Sinds ik AutoFirst deelnemer ben, mag ik gemiddeld 19 nieuwe klanten per maand verwelkomen. De marketingmix van de formule werkt!”

 

Reinier Treur, AutoFirst Rovémij te Mijdrecht

“Dankzij de e-mail nieuwsbrief van AutoFirst heb ik alleen al heel veel tijd bespaard, doordat klanten zelf hun bandenwissel konden inplannen. Voorheen zaten wij hier dagen voor te bellen.”

 

Johan Scheppink, AutoFirst Van der Linden te Balkbrug

 “Wij hebben diverse garageconcepten overwogen en voor AutoFirst gekozen omdat je niet zomaar overal voor hoeft bij te betalen. Met AutoFirst heb je waar voor je geld en de e-mail nieuwsbrief en HAH folder hebben meetbaar nieuwe klanten opgeleverd!”

Interesse om aan te sluiten bij het AutoFirst Concept?

Neem dan contact op met uw accountmanager voor meer informatie.